TAPAHTUMAT JA TOIMINTA

MLL Puumala järjestää erilaisia tapahtumia, retkiä ja kerhoja omana toimintanaan sekä yhteistyössä alueen muiden toimijoiden kanssa.

Toiminta on pääsääntöisesti maksutonta, maksullisuudesta ilmoitetaan aina erikseen tapahtuman yhteydessä.

Perhekahvila (huom. muuttunut paikka!)

Perhekahvilassa tutustut paikkakunnan muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin ja lapset saavat ikäistään leikkiseuraa. Toimintaa suunnitellaan yhdessä kävijöiden kanssa. Perhekahvila toimii vapaaehtoisvoimin, vanhempien vetämänä. Tarjolla on yhdistyksen puolesta pientä vaihtelevaa tarjoilua. Vapaaehtoinen kahviraha, ei ilmoittautumista.

Perhekahvila kokoontuu tiistaisin klo 9.30-12 Seurakuntakodin lapsityön tiloissa (Kirkkotie 1). Puumalan alueseurakunta tarjoaa toiminnalle loistavat tilat, mutta Perhekahvila on toiminnaltaan sitoutumaton, avoinna kaikille.  Vastuuvanhempana toimii Asta Kuronen, puh. 045 679 7162. Voit ilmoittautua Astalle, mikäli haluat liittyä Perhekahvilan whatsapp-ryhmään.

Perhesportti

Perhesportti on avoin liikuntavuoro perheille. Perhesportissa perheet saavat temppuilla temppuradoilla ja tutustua eri välineisiin oman kiinnostuksen mukaan. Perhesportissa liikutaan vanhemman vastuulla, ilman ohjattua toimintaa ellei toisin ilmoiteta. Sportin yhteydessä kahvi-, tee- ja mehutarjoilu.

Perhesportteja järjestetään syys-kevätkausina noin kerran kuukaudessa lauantaisin klo 10-12 Puumalan urheiluhallilla (Vanha Puumalantie 4C). Tapahtumaa koskevissa tiedusteluissa ja yhteistyötarkoituksessa, olethan yhteydessä.

KEVÄÄN 2024 Perhesportit ovat

• 16.3. Mukana myös Etelä-Savon Liikunnan Jekku-Jänö!
  • 13.4.
  • 18.5.

Hiekkalelut

Yhdistys tarjoaa turvalliset hiekkalelut Puumalan kunnan kahteen viralliseen leikkipuistoon, Sataman Norppapuistoon sekä Urheiluhallin leikkipuistoon. Yhdistys tarkistaa lelut säännöllisesti ja korvaa rikkoutuneet uusilla. Jokaista lelukäyttäjää pyydetään kuitenkin poistamaan rikkoutunut lelu heti pois leikeistä toimittamalla läheiseen jäteastiaan.

Mikäli sinulla on käyttämättä jääneitä hiekkaleluja, pihamopoja tms. otamme lahjoituksia mielellämme vastaan. Hiekkaleluihin liittyviin ilmoituksiin ja tiedusteluihin vastaa Laura Pitkonen, puh 0400 322 305.

Muistamiset

Järjestämme tammi-helmikuussa Vuoden vauvat -tapaamisen, johon kutsumme edellisenä vuonna perheenlisäystä saaneet perheet. Tilaisuudessa perheet kohtaavat toisiaan, kahvitellaan, mainitaan alueen lapsiperheiden palveluista ja MLL-vaikutuksesta Puumalassa. Perheille annetaan pieni muisto.

Valitsemme vuosittain Vuoden henkilön, joka tekee ansiokasta työtä lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin eteen. Pääsääntöisesti vuoden henkilö on vapaaehtoinen, mutta tunnustuksen voi saada myös työtehtävien poikkeuksen ansiokkaasta hoitamisesta.

Edustukset

Yhdistyksellä on nimetyt edustajat seuraavissa työryhmissä

-  Puumalan Lapsiystävällinen -kunta koordinaatioryhmä (LYK)

-  Puumalan kunnan nuorisolain mukainen ORVOKKI-ryhmä